Beknibbel.nl maakt gebruik van cookies. Verberg deze melding voortaanMeer informatie

Beknibbel.nl

Beknibbel tweets

Marble Magic

Marble MagicMARBLE MAGIC - Speel alle knikkers weg en maak daarbij zoveel mogelijk combinaties in dit superleuke knikkerspel.

SPELUITLEG


Doel
Speel alle knikkers weg en maak daarbij zo groot mogelijke combinaties.

Werking
Het Marble Magic spel bevat in totaal 191 knikkers. 120 knikkers vormen het speelveld. Deze knikkers hebben verschillende kleuren die willekeurig over het speelveld zijn verspreid. Met de shooter die om het speelveld bewogen kan worden kun je ballen afschieten op het speelveld.

In het midden van het speelveld bevindt zich een grote knikker. De kleine knikkers liggen in ringen om de grote knikker heen. Het is de bedoeling hier een opening in te schieten. De shooter bevat 2 knikkers. Probeer met de eerste knikker te schieten tegen 2 of meer aaneengesloten knikkers van dezelfde kleur. Hieronder zie je een voorbeeld staan.

Marble Magic Kleurvoorbeeld

Wanneer je raak schiet verdwijnen deze knikkers en de knikker waarmee je schiet (samen vormen ze dan een kleurveld). De tweede knikker in de shooter geeft aan welke kleur zal volgen, dit is handig om de juiste tactiek te bepalen.

Als het niet mogelijk is een kleurveld te maken zit er niets anders op dan de knikker op een andere kleur, of op 1 knikker met dezelfde kleur te schieten. Als je 3 keer hebt gemist worden automatisch 6 knikkers in het speelveld geschoten en verandert de grote knikker van kleur.

Wanneer je de grote knikker rechtstreeks raakt met een knikker van dezelfde kleur krijg je 10, 20 , 30, 40, 50, 60, 80 of 100 bonuspunten. Bovendien worden alle knikkers in het speelveld met dezelfde kleur beschouwd als één groot kleurveld. Dit kleurveld wordt dan in één keer weggespeeld, waardoor er extra punten worden behaald. (Zie Puntentelling).
Steeds zul je zelf moeten bepalen wat de beste tactiek is. Deze tactiek moet er toe leiden dat de kleurveld die geraakt worden uit zoveel mogelijk knikkers bestaan, dit levert de meeste punten op.

Wanneer je tijdens het spel een bom raakt, of als er een bom in je shooter zit, heeft dit tot gevolg dat er knikkers door de bom verwoest worden. Deze knikkers tellen niet mee in je totaalscore. De knikkers die niet verwoest worden maar als gevolg van de ontploffing verdwijnen tellen wel mee in je score. Deze knikkers zijn 1 punt per stuk waard. Daardoor hoeft het ontploffen van een bom niet altijd nadelig te zijn.

Het spel is voorbij als alle knikkers (71 stuks) uit de ring zijn weggespeeld, of als de rij knikkers te dik is geworden en buiten de grens (de zwarte zeshoek om het speelveld) valt.

Bonusspel
Elk spel heeft een of meerdere knikkers met een bonusster. Als je deze knikkerswegspeelt krijg je een bonusster per knikker. Bij een inzet hoger dan 10 krijg je evenredig meer bonussterren (dus bij inzet = 50 credits ontvang je per goede knikker 5 bonussteren).

Puntentelling
  • kleurveld met 3 knikkers = 10 punten
  • kleurveld met 4 knikkers = 20 punten
  • kleurveld met 5 knikkers = 30 punten
  • kleurveld met 6 knikkers = 40 punten
  • kleurveld met 7 knikkers = 50 punten
  • kleurveld met 8 knikkers = 60 punten
  • kleurveld met 9 knikkers = 80 punten
  • kleurveld met 10 knikkers = 100 punten

Bekijk de wintabel in het spel om te zien hoeveel credits je wint bij eeen bepaald aantal punten.


Beknibbel.nl | ©2006-2014 | Wijzigingen voorbehouden